আলোড়ন নিউজ
সারাদেশ

লাহিড়ী ডিগ্রী কলেজ জাঁকজমকপূর্ণভাবে পহেলা বৈশাখ পালিত

নাজিম উদ্দিন, ঠাকুরগাঁও জেলা প্রতিনিধি,

মুছে যাক গ্লানি, ঘুচে যাক জরা

অগ্নিস্নানে শুচি হোক ধরা।

রসের আবেশরাশি শুষ্ক করি দাও আসি

এসো হে বৈশাখ এসো এসো

১৪২৬ বাংলা নববর্ষ বরণ উপলক্ষে লাহিড়ী ডিগ্রী কলেজে বর্ণাঢ্য মঙ্গল শোভাযাত্রা অনুষ্ঠিত হয়ে । আজ রবিবার সকালে লাহিড়ী ডিগ্রী কলেজে চত্বর থেকে মঙ্গল শোভাযাত্রাটি বের হয়ে লাহিড়ী শহরের বিভিন্ন সড়ক প্রদক্ষিণ করে পুনরায় কলেজ চত্ত্বরেএসে শেষ হয়।

শোভাযাত্রায় গ্রামীণ ঐতিহ্যবাহী পালকি, গরুর গাড়ী এবং বাংলার বাঘ প্রদর্শনসহ বাদ্য-বাজনা বাজিয়ে নেচে-গেয়ে অংশগ্রহণ করে শিক্ষা প্রতিষ্ঠানের শিক্ষার্থী ও সামাজিক-সাংস্কৃতিক সংগঠনের শিশু-কিশোরেরা

লাহিড়ী ডিগ্রী কলেজের শুভ নববর্ষ অনুষ্ঠানে প্রধান অতিথি হিসেবে উপস্থিত ছিলেন মাজারুল ইসলাম সুজন সাংগঠনিক সম্পাদক ঠাকুরগাঁও জেলা আওয়ামী লীগ ও প্রভাষক সমির উদ্দিন স্মৃতি মহাবিদ্যালয়। আরো উপস্থিত ছিলেন অত্র কলেজের অধ্যক্ষ জনাব আলমগীর ও প্রফেসর দেলোয়ার হোসেন সিদ্দিকী সহ অত্র কলেজের সকল শিক্ষক-শিক্ষিকা বৃন্দ ও ছাত্র-ছাত্রীবৃন্দ।

Related posts

নারী নির্যাতনের শেষ হবে কবে?

Ashish Mallick

পু‌লিশ‌কে মানু‌ষের প্রথম ভরসার স্থল হি‌সে‌বে তৈরী কর‌তে চাই– আইজিপি

Ashish Mallick

বরিশালে চারলেন সড়কের সঙ্গে যুক্ত হচ্ছে বাইপাস

Ashish Mallick

11 comments

tinyurl.com November 23, 2019 at 4:34 pm

Hello, I would like to subscribe for this weblog to obtain most up-to-date
updates, so where can i do it please assist.

Reply
quest bars cheap coupon twitter December 4, 2019 at 2:24 am

My family members every time say that I am wasting my time here at web, but I know I am getting knowledge every day by reading thes good articles or reviews.

Reply
quest bars cheap December 4, 2019 at 5:37 am

Hi to all, how is everything, I think every one is getting more from this website, and your views are pleasant designed for new people.

Reply
ps4 games December 6, 2019 at 12:49 am

Please let me know if you’re looking for a writer for your blog.
You have some really good articles and I think I would be a
good asset. If you ever want to take some of the load off, I’d really like to write some
content for your blog in exchange for a link back to mine.
Please send me an e-mail if interested. Kudos!

Reply
ps4 games December 6, 2019 at 8:03 am

Heya i’m for the first time here. I came across this board and I find It truly useful & it helped me
out much. I hope to give something back and aid others like you aided me.

Reply
ps4 games December 6, 2019 at 7:59 pm

Excellent blog right here! Additionally your website a lot
up very fast! What web host are you using? Can I get your affiliate link on your host?
I wish my site loaded up as fast as yours lol

Reply
quest bars cheap December 7, 2019 at 5:35 pm

It’s going to be end of mine day, however before end I
am reading this wonderful paragraph to improve my know-how.

Reply
quest bars cheap December 9, 2019 at 4:45 pm

You are so interesting! I don’t believe I have read something like
this before. So good to find somebody with some original thoughts on this issue.
Seriously.. many thanks for starting this up. This
website is something that is needed on the internet, someone with a little originality!

Reply
coconut oil December 15, 2019 at 5:39 pm

Oh my goodness! Amazing article dude! Thank you so much, However I am going through issues with your RSS.
I don’t understand why I can’t join it. Is there anybody getting similar RSS issues?
Anyone that knows the solution will you kindly respond?
Thanks!!

Reply
sling tv January 17, 2020 at 3:40 am

you are in reality a just right webmaster. The website loading
pace is incredible. It sort of feels that you’re doing any
distinctive trick. Also, The contents are masterpiece.
you have performed a fantastic task on this topic!

Reply
adreamoftrains website hosting companies August 8, 2020 at 11:26 am

I have been browsing on-line greater than three hours as of late,
yet I never discovered any interesting article like yours.
It is beautiful worth enough for me. Personally, if all
site owners and bloggers made excellent content as you probably did, the net shall be a lot more helpful than ever before.
adreamoftrains web hosting sites

Reply