আলোড়ন নিউজ
Lead News জাতীয় রাজনীতি

বুয়েট চাইলে ছাত্ররাজনীতি বন্ধ করতে পারে: প্রধানমন্ত্রী

নিজস্ব প্রতিবেদক, আলোড়ন নিউজ:  প্রধানমন্ত্রী শেখ হাসিনা বলেছেন, অনেক শিক্ষা-প্রতিষ্ঠানে রাজনীতি নেই, তবে বুয়েট মনে করলে ছাত্ররাজনীতি নিষিদ্ধ করতে পারে।

বুধবার গণভবনে ভারত ও যুক্তরাষ্ট্র সফর পরবর্তী সংবাদ সম্মেলনে এসব কথা বলেন প্রধানমন্ত্রী।

তিনি বলেন, সিন্ডিকেট যদি মনে করে বন্ধ করে দিবে তারা বন্ধ করে দিবে এখানে আমরা কোন ইন্টারফেয়ার করবো না। ছাত্ররাজনীতি নিষিদ্ধ করে দিতে হবে এমন মানসিকতা মিলিটারি ডিক্টেটরদের। আমি তো ছাত্ররাজনীতি করে এ পর্যন্ত এসেছি। নেতৃত্ব তৈরি হয় ছাত্ররাজনীতি থেকে।’ আমাদের দেশের নেতৃত্ব উঠে এসেছে এই ছাত্ররাজনীতি থেকেই। আমি ছাত্ররাজনীতি করেই প্রধানমন্ত্রী হয়েছি বলেই দেশের ভালো মন্দ চিন্তাটা মাথায় থাকে তাই দেশের জন্য কাজ করে থাকি। যারা উড়ে এসে বসে তারা আসে ক্ষমতাকে উপভোগ করতে। রাজনীতি একটা শিক্ষার ব্যাপার, প্রশিক্ষণের ব্যাপার, সেটা ছাত্ররাজনীতি থেকে গড়ে উঠে।

Related posts

জবিতে সকল ভবনে অগ্নি নির্বাপণের ব্যবস্থার দাবি ছাত্রফ্রন্টের

Mamun Sheikh

কালিগঞ্জে মীনা দিবসে র‍্যালী ও আলোচনা সভা অনুষ্ঠিত

Ashish Mallick

পাবজি জিতলেই ১ কোটি!

Ashish Mallick

9 comments

where coconut oil November 25, 2019 at 7:02 pm

Good post. I’m going through some of these issues as well..

Reply
ps4 games November 29, 2019 at 9:14 am

Incredible points. Solid arguments. Keep up the amazing effort.

Reply
ps4 games December 6, 2019 at 8:09 pm

I’d like to find out more? I’d like to find out more details.

Reply
ps4 games December 7, 2019 at 7:22 am

Oh my goodness! Awesome article dude! Thank you so much,
However I am having troubles with your RSS.
I don’t understand why I am unable to subscribe to it.
Is there anyone else having identical RSS issues? Anyone who knows the solution can you kindly respond?

Thanks!!

Reply
ps4 games December 11, 2019 at 1:01 am

I pay a visit each day a few sites and sites to read posts, however this weblog gives
quality based posts.

Reply
coconut oil December 17, 2019 at 1:59 pm

Fine way of telling, and fastidious piece of writing to take
facts concerning my presentation subject, which i am going to convey in academy.

Reply
Typicalcat60 December 31, 2019 at 7:54 pm Reply
https://asksylphoflight.tumblr.com/ sling tv January 7, 2020 at 5:21 pm

Hi there, I discovered your website by the use of Google at the same time
as searching for a related matter, your site got here up,
it appears to be like good. I’ve bookmarked it in my google bookmarks.

Hello there, simply changed into alert to your blog via Google, and found that it’s truly informative.
I’m going to be careful for brussels. I’ll appreciate when you continue this in future.
A lot of people can be benefited from your writing. Cheers!

Reply
sling tv January 18, 2020 at 6:17 pm

I was recommended this blog through my cousin. I’m not sure
whether or not this publish is written by way of him
as nobody else recognize such precise about my problem.
You are incredible! Thanks!

Reply